Bestuursvoorzitter BinckBank treedt per 1 januari 2015 terug

De bestuursvoorzitter van BinckBank, de heer K.N. Beentjes (53) treedt per 1 januari 2015 terug. De heer Beentjes is op de algemene vergadering van 2009 benoemd. Onder zijn leiding heeft BinckBank recentelijk focus aangebracht op haar Retailactiviteiten. BinckBank maakt zich in dat verband op voor een nieuwe fase waaraan een nieuwe voorzitter leiding zal gaan geven. Alle betrokken partijen hebben daartoe in goed onderling overleg besloten.

De raad van commissarissen beraadt zich de komende periode over de definitieve invulling van het bestuur. De heer Beentjes zal zijn taken overdragen aan de twee andere bestuurders, de heren Germyns en Kooistra, waarbij de heer Germyns tijdelijk de voorzittersrol op zich zal nemen. Voorts zal commissaris de heer Deuzeman worden aangewezen als gedelegeerd commissaris. Commissaris mevrouw Van der Weerdt-Norder zal zijn rol als voorzitter van de Auditcommissie waarnemen. De beoogde invulling van de voorzittersrol door de heer Germyns is formeel onderworpen aan het oordeel van De Nederlandsche Bank.

De raad van commissarissen dankt de heer Beentjes voor zijn inzet en betrokkenheid bij BinckBank in de afgelopen jaren en wenst hem succes in het vervolg van zijn carrière.

Over de heer Germyns

De heer V. Germyns (Belg, 1973) werd pas in Q2, tijdens de algemene vergadering van 22 april 2014, benoemd door de raad van commissarissen tot statutair bestuurder van BinckBank met als portefeuille Retail. In zijn vorige functie bij BinckBank was hij verantwoordelijk voor de internationale expansie van BinckBank.

BinckBank is de grootste online beleggersbank van België en behoort tot de top-5 grootste, onafhankelijke online banken voor beleggers in Europa. BinckBank biedt klanten snelle en goedkope toegang tot alle belangrijke financiële markten ter wereld en zeer uitgebreide marktinformatie. Naast particuliere beleggers bedient BinckBank ook vermogensbeheerders.

BinckBank is een op NYSE Euronext Amsterdam genoteerde onafhankelijk online bank met vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Italië en Spanje. BinckBank heeft ongeveer 600 medewerkers in dienst. De activiteiten van BinckBank vinden plaats in twee business units, Retail en Professional Services. BinckBank werd opgericht in 2000 en heeft momenteel meer dan 594.000 rekeninghouders.

Meer informatie over BinckBank vindt u op onze website www.binck.be

Bob De Geyter

Country Manager, BinckBank