BinckBank N.V. trading update eerste kwartaal 2017

Positieve start voor BinckBank

• Gecorrigeerde nettowinst per aandeel 17Q1 € 0,12 – hoger dan 16Q4 en in lijn met 16Q1.
  • Netto-rentebaten in 17Q1 met 3% gestegen ten opzichte van 16Q4 door de bijdrage van de portefeuille hypotheken.
  • Netto-provisiebaten in 17Q1 met 3% gedaald ten opzichte van 16Q4, met name door lagere inkomsten uit vermogensbeheer – inkomsten uit transacties hoger dan 16Q4 en 16Q1.
  • In 17Q1 5% meer transacties ten opzichte van 16Q4; kwartaalrecord in Italië.
  • Dienstverlening aan vermogensbeheerders (B2B) verwelkomt nieuwe klanten en heeft dit kwartaal hoogste transactieaantal sinds 15Q1.
  • Binck turbo inkomsten stijgen naar € 1,3 miljoen in 17Q1. Productaanbod turbo’s verder uitgebreid.
  • BinckBank neemt per 3 april 2017 fintech bedrijf Pritle over, waarmee BinckBank versneld uitvoering geeft aan de uitrol van haar strategie.
  • Deelneming TOM gaat activiteiten op gecontroleerde wijze afbouwen – bijkomende last geboekt (€ 0,02 per aandeel).
  • BinckBank stapt in sponsoring topwielrennen. Eneco tour komende jaren verder als BinckBank tour.

Het volledige rapport vindt u terug in de bijlages.

2017-Q1-kwartaalbericht-NL---FINAL.pdf

2017-Q1-kwartaalbericht-UK---FINAL.pdf

BinckBank is één van de grootste online banken voor beleggers van België en een toonaangevende aanbieder van online beleggingsoplossingen. Met dienstverlening op het gebied van zelf beleggen en vermogensbeheer worden klanten ondersteund bij hun beleggingen op de beurs en het nemen van goede beslissingen bij het realiseren van hun financiële ambities. BinckBank maakt deel uit van de wereldwijd opererende Deense Saxo Bank en heeft kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Eind vorig jaar telde de bank 639.000 rekeninghouders.

Mediarelaties

t    +32 473 679 760