BELEGGER KRIJGT HOOGTEVREES

Al heeft de beurs nog geen enkele slechte dag gekend dit jaar, toch lijkt de Belgische Binck belegger stilaan wat hoogtevrees te krijgen. Zijn vertrouwen in de financiële markten nu en voor de komende maand is gedaald.

Dat blijkt uit de Binck BeleggersBarometer van januari (vorige meting). Met een stand van 4,6 staat de barometer lager dan vorige maand (4,7 op een schaal van -10 tot +10) ondanks uitstekende resultaten op de beurs. Voor de komende 3 maanden verwacht de belegger wel dat de BEL20 met 2,7% stijgt, 0,8% meer dan bij de vorige meting.

Na een moeilijke periode, is er een keerpunt gekomen in de dalende koers van het aandeel Bekaert. Beleggers zijn deze maand ook van mening dat het een topaankoop is. Daar zou het terugkoopprogramma van het bedrijf een mogelijke invloed op hebben. Aandelen van Colruyt, Telenet en Proximus zijn deze maand de topverkopen.

De medisch-farmaceutische sector blijft nog beurslieveling en stijgt zelfs van de 3de naar de 1ste plaats.

De volledige uitslagen van de barometer vindt u als bijlage.

Pers KWC Hand in Hand vzw

Jacques Coussens