Beursdip Facebook houdt Binck-beleggers niet tegen

Dit weekend werd bekendgemaakt dat de gegevens van 50 miljoen gebruikers van Facebook stiekem werden doorgespeeld aan een databedrijf en gebruikt werden om de Amerikaanse president Trump de verkiezingen te helpen winnen. Kort daarna kreeg het aandeel Facebook rake klappen op de beurs. Wij gingen in eigen data na welke impact deze berichtgeving had op het handelsgedrag van Binck-beleggers. ​

Terwijl gevreesd wordt voor mogelijke boetes vanuit privacy- of consumenten autoriteiten en een daling in het aantal Facebook-gebruikers, lijken Binck-beleggers zich daar weinig zorgen over te maken. De daling van het Facebook-aandeel zien ze aan als een ideaal instapmoment. Gisteren is er 20 keer meer gehandeld in het Facebook-aandeel dan gemiddeld de voorbije maand, waarbij 4 keer meer aangekocht werd dan verkocht.

Het ziet ernaar uit dat Binck-beleggers verwachten dat de beursdip van Facebook slechts tijdelijk is en de waardedaling zichzelf binnenkort weer herstelt. De positieve trend die we sinds begin 2017 in Facebook-posities waarnemen bij onze klanten, blijft tot nu aanhouden.