BinckBank boekt uitzonderlijk goed resultaat met € 24,6 miljoen winst in het derde kwartaal (waarvan € 9,1 miljoen recurrent).

BinckBank sloot het derde kwartaal af met een gecorrigeerd netto-resultaat van € 26,4 miljoen. Dit is een stijging van 188% ten opzichte van het voorgaand kwartaal (FY14 Q2: € 8,5 miljoen). Deze stijging werd veroorzaakt door de boekwinst uit de verkoop van het belang van BinckBank in de joint venture BeFrank. Het gecorrigeerde netto-resultaat per aandeel over het derde kwartaal 2014 bedraagt € 0,35. Hiervan is € 0,22 toe te rekenen aan de verkoop van BeFrank en € 0,13 aan de bedrijfsactiviteiten.

Koen Beentjes, CEO van BinckBank, licht toe “BinckBank boekte in het derde kwartaal een uitzonderlijk goed gecorrigeerd netto-resultaat van € 26,4 miljoen. Het goede resultaat werd met name veroorzaakt door de boekwinst van € 15,5 miljoen op de verkoop van het 50%-belang in BeFrank aan Delta Lloyd.”

In België steeg het aantal transacties in FY14 Q3 met 2% naar 185.079 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (FY13 Q3: 181.692). Het aantal beleggingsrekeningen in FY14 Q3 steeg met 7% ten opzichte van FY13 Q3, met name van 55.450 in FY13 Q3 naar 59.412 in FY14 Q3. Het geadministreerd vermogen in FY14 Q3 steeg fors met 16% naar € 1,8 miljard (FY13 Q3: € 1,6 miljard).

Ten opzichte van FY14 Q2 steeg het aantal transacties in FY14 Q3 met 2% naar 185.079 (FY14 Q2: 181.892). Het aantal beleggingsrekeningen nam dit kwartaal licht toe met 1% en bedroeg eind september 59.412 (FY14 Q2: 58.816). Ten opzichte van voorgaand kwartaal bleef het geadministreerd vermogen in FY14 Q3 met € 1,8 miljard nagenoeg gelijk (FY14 Q2: € 1,8 miljard).

Kerncijfers BinckBank N.V.

• Gecorrigeerde nettowinst FY14 Q3: € 24,6 miljoen (FY13 Q3: € 10,6 miljoen)
  • Alex Vermogensbeheer AuM FY14 Q3: € 2,3 miljard (FY13 Q3: € 1,8 miljard)
  • Aantal transacties in FY14 Q3: 1,9 miljoen (FY13 Q3: 2,0 miljoen)
BinckBank YTD 2014 YTD 2013*
Aantal rekeningen 594.453 542.067 +10%
Aantal transacties 6.293.580 6.163.665 +2%
BinckBank Q3 2014 Q2 2014 Q3 2013 ∆Q2 ∆Q3
Aantal rekeningen 594.453 590.093 542.067 +1% +10%
Aantal transacties 1.887.130 1.878.550 2.048.822 0% -8%

* BinckBank heeft de BPO- en software & licentieactiviteiten als “beëindigd” gekwalificeerd. Conform IFRS 5 zijn de vergelijkende cijfers aangepast.

Kerncijfers BinckBank België

• 185.079 transacties in Q3 2014, wat een stijging is van 2% ten opzichte van Q3 2013 en een stijging van 2% ten opzichte van Q2 2014.
  • 59.412 beleggingsrekeningen in Q3 2014, wat een stijging van 7% ten opzichte van Q3 2013 en een stijging is van 1% ten opzichte van Q2 2014.
  • € 1,83 miljard geadministreerd vermogen op Belgische beleggingsrekeningen in Q3 2014 ten opzichte van € 1,80 miljard in Q2 2014 en € 1,57 miljard in Q3 2013.
BinckBank België YTD 2014 YTD 2013
Aantal rekeningen 59.412 55.450 +7%
Aantal transacties 613.997 600.801 +2%
BinckBank België Q3 2014 Q2 2014 Q3 2013 ∆Q2 ∆Q3
Aantal rekeningen 59.412 58.816 55.450 +1% +7%
Aantal transacties 185.079 181.892 181.692 +2% +2%

BinckBank is één van de grootste online banken voor beleggers van België en een toonaangevende aanbieder van online beleggingsoplossingen. Met dienstverlening op het gebied van zelf beleggen en vermogensbeheer worden klanten ondersteund bij hun beleggingen op de beurs en het nemen van goede beslissingen bij het realiseren van hun financiële ambities. BinckBank maakt deel uit van de wereldwijd opererende Deense Saxo Bank en heeft kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Eind vorig jaar telde de bank 639.000 rekeninghouders.

Mediarelaties

t    +32 473 679 760