BinckBank breidt wielersponsoring verder uit

Amsterdam / Antwerpen - BinckBank is de nieuwe hoofdsponsor en naamgever van de E3 BinckBank Classic, de opvolger van de Record Bank E3 Harelbeke. Het wielerevenement vindt plaats op 29 maart 2019.

De nieuwe hoofdsponsor heeft zich voor minstens vier jaar als naamgever aan het topsportevenement verbonden. Deze eigenzinnige eendagskoers met start en aankomst in dezelfde stad wordt al meer dan 60 jaar georganiseerd en geldt als de start van de Vlaamse Wielerweek. Vele tienduizenden wielerliefhebbers staan jaarlijks langs het parcours. Tom Boonen is de absolute recordhouder met maar liefst 5 overwinningen. Op de erelijst vinden we verder klinkende namen als Peter Sagan, Greg Van Avermaet, Niki Terpstra en Fabian Cancellara. De organisatie van de E3 BinckBank Classic is in handen van KWC Hand in Hand vzw.

BinckBank is een online bank voor beleggen, vermogensbeheer en sparen, maar sinds vorig jaar in de wielerwereld vooral ook bekend als sponsor en naamgever van de BinckBank Tour, de grootste etappekoers van Nederland en België.

Bestuursvoorzitter Vincent Germyns: “De resultaten van de sponsoring van de BinckBank Tour overtreffen onze verwachtingen. Met name onze naamsbekendheid is de afgelopen twee jaar flink gestegen. We gaan nu verder op de ingeslagen weg van wielersponsoring via de E3 BinckBank Classic. Sponsoring is een interessante manier om ons merk op een onderscheidende wijze onder de aandacht te brengen. Zeker nu wij met nieuwe laagdrempelige online diensten op het gebied van vermogensbeheer en sparen een groter publiek willen aanspreken. BinckBank is actief in landen waar de wielersport erg populair is: België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Onze klanten houden van koersen: zowel beurskoersen als wielrennen.”

Jacques Coussens, Voorzitter PR Commissie KWC Hand in Hand vzw, is eveneens een tevreden man: “Het is fantastisch dat een merk als BinckBank zich voor lange tijd verbindt aan deze koers. Dankzij het partnership met BinckBank is de continuïteit verzekerd en kunnen we de wedstrijd nog verder uitbouwen. Samen met BinckBank willen we alle wielerfans telkens opnieuw een unieke belevenis aanbieden.”

Meer info online: https://www.binck.be/e3binckbankclassic

NL persbericht E3 BinckBank