BinckBank lanceert eigen turbo in België

BinckBank start vandaag met het aanbieden van de eigen Binck turbo in België. Turbo’s laten beleggers toe om met een hefboom te investeren in onderliggende waarden zoals Belgische en internationale aandelen en indexen. Met dit hefboomproduct wil BinckBank inspelen op de grote vraag van Belgische klanten. De transacties voor de Binck turbo worden uitgevoerd op het Boerse Stuttgart cats GmbH platform. BinckBank N.V. wordt aangeduid als uitgevende instelling en heeft UBS  aangesteld als market maker. Klanten kunnen de Binck turbo’s vinden via ‘Koersen > Sprinters, turbo’s, speeders & boosters’.

“Turbo’s zijn niet meer weg te denken uit de portefeuille van de actieve en ervaren beleggers. Met de Binck turbo willen we voldoen aan de steeds toenemende vraag van onze klanten om versneld te kunnen inspelen op koersevoluties van onderliggende waarden tegen een beperkte eigen inleg”, zegt Stefaan Roegiers, Country Manager BinckBank België. “15 % van het totaal aantal transacties bij onze klanten gebeurt reeds via dit product.”

Financiële educatie beleggers

BinckBank biedt een groot opleidingsaanbod aan haar klanten met doel de kennis van financiële producten zoals turbo’s te vergroten. Klanten hebben gratis toegang tot online tools, zoals webinars en tutorials. Zo werd ook voor de Binck turbo een webpagina gemaakt waar klanten meer informatie kunnen terugvinden: www.binck.be/binckturbo.

3 voordelen van de Binck turbo

De Binck turbo biedt een krappe spread, tot wel drie cijfers na de komma. Bovendien zijn er ruime handelstijden, van 8u00 tot en met 22u00 gaat de handel door, en dit aan zeer scherpe transactiekosten. Met de Binck turbo kan worden belegd in de meest liquide onderliggende waarden en in een aantal bekende Europese en Amerikaanse aandelen. De populairste onderliggende waarden bij turbo’s in oktober 2015 bij BinckBank België, in volgorde gemeten volgens aantal transacties, waren: AEX, DAX, Nyrstar, ING en ArcelorMittal.

Promotie

Tussen 13 november 2015 en 31 december 2015 betalen klanten slechts 5 euro transactiekosten voor de orders in Binck turbo’s.

Tarief per transactie

Tot en met  €2.500

Tot en met  €5.000

Tot en met  €25.000