BINCKBANK STAPT IN SPONSORING TOPWIELRENNEN

Eneco Tour komende jaren verder als BinckBank Tour

Amsterdam/Antwerpen, 5 april 2017

BinckBank is de nieuwe hoofdsponsor en naamgever van de BinckBank Tour, de opvolger van de Eneco Tour. Het wielerevenement vindt dit jaar plaats van 7 tot 13 augustus.

De BinckBank Tour is de enige meerdaagse UCI WorldTour wielerwedstrijd in Nederland en België en bij uitstek een koers voor de ‘klassieke’ renner. Alle WorldTour ploegen doen mee aan dit evenement. De nieuwe hoofdsponsor heeft zich voor vijf jaar als naamgever aan het topsportevenement verbonden. Het betekent dat ook de komende jaren in de zomer ’s werelds beste wielrenners in Nederland en België te bewonderen zijn.

De etappewedstrijd vindt in 2017 opnieuw op het vertrouwde tijdstip begin augustus plaats. De ploegenpresentatie is op zondag 6 augustus in Breda. Een week later, op zondag 13 augustus wordt in Geraardsbergen (B) de winnaar van het eindklassement gehuldigd in de nieuwe groene BinckBank-leiderstrui. Verder zijn er aankomsten in Venray, Leidschendam, Ardooie, Lanaken, Sittard-Geleen en Houffalize.

De wielerronde is in twaalf jaar uitgegroeid tot een van de grootste terugkerende sportevenementen in België en Nederland. Vele honderdduizenden wielerliefhebbers staan jaarlijks langs het parcours, waarbij de mooiste stukken van onder meer de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race worden aangedaan. Onder de etappe- en eindwinnaars vinden we tal van ronkende namen als Tom Boonen, Mark Cavendish, André Greipel, Peter Sagan en Niki Terpstra.

De organisatie van de BinckBank Tour is in handen van Golazo sports, het Belgisch/Nederlandse sportmarketingbureau dat onder andere ook verantwoordelijk is voor de NN Rotterdam Marathon, de Baloise Belgium Tour en de Lotto Zesdaage van Vlaanderen-Gent. Golazo heeft ook de licentie voor de wedstrijd bij de UCI verzekerd voor de volgende jaren.

BinckBank is een online bank voor beleggen, vermogensbeheer en sparen. Bestuursvoorzitter Vincent Germyns is blij met dit mooie nieuwe partnership. “Sponsoring is een interessante manier om ons merk op een onderscheidende wijze onder de aandacht te brengen. Zeker nu wij dankzij de verbreding van onze dienstverlening met nieuwe laagdrempelige online diensten op het gebied van portefeuillebeheer en sparen een groter publiek willen aanspreken. BinckBank is in 2000 gestart in Nederland, maar inmiddels ook actief in België, Frankrijk, Italië en Spanje, stuk voor stuk landen waar wielrennen een grote en populaire sport is. Wij weten dat veel van onze klanten van wielrennen houden en dat een groot deel het ook zelf beoefent. De BinckBank Tour is net als zijn voorganger de Eneco Tour een kwalitatief evenement dat topwielrennen dichtbij brengt in Nederland en België.”

Bob Verbeeck, CEO Golazo Group, is eveneens heel tevreden met dit nieuwe partnership: “Het is prachtig te zien dat een merk als BinckBank zich voor lange tijd aan deze unieke wedstrijd wil verbinden. We zijn er de voorbije twaalf jaar in geslaagd de enige WorldTour rittenwedstrijd in België en Nederland te doen uitgroeien tot één van de absolute topevenementen in beide landen. Ik wil daar ook Eneco nog eens voor bedanken. Met BinckBank hebben we nu een partner die de continuïteit verzekert en waarmee we de wedstrijd nog verder kunnen uitbouwen. Samen willen we de beleving van dit evenement voor alle wielerfans blijven vergroten.”

Behalve als hoofdsponsor en naamgever wil BinckBank de wielerronde de komende jaren met nieuwe (digitale) initiatieven en evenementen nog aantrekkelijker maken voor wielerfans en publiek. In 2017 is er in Leidschendam een teamtijdrit, waarbij vriendengroepen of bedrijventeams een unieke teamtijdrit op het afgesloten parcours kunnen rijden en zich toe laten juichen door duizenden toeschouwers.

Meer info online: https://www.binck.be/binckbanktour

BinckBank is een grote, onafhankelijke Nederlandse online bank voor beleggers en spaarders. BinckBank biedt dienstverlening aan particulieren en zelfstandig vermogensbeheerders op het gebied van sparen (Saving), investeren (Investing) en handelen (Trading), waarbij zij gebruik maakt van haar Europees ICT-basisplatform. BinckBank is een op Euronext Amsterdam genoteerde onafhankelijke bank met vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Italië en Spanje. BinckBank heeft per 31 december 2016 meer dan 614.000 rekeninghouders met een geadministreerd vermogen van € 22,7 miljard en € 1,3 miljard aan beheerd vermogen. BinckBank werd opgericht in 2000 en had eind 2016 642 FTE’s in dienst.

Over Golazo

Golazo zit al twintig jaar in het wielrennen; als organisator van tal van wedstrijden op de weg (de Baloise Belgium Tour, de Eneco Tour, de 3-daagse van De panne – Koksijde en de nieuwe Elfstedenronde), maar ook van de Lotto Zesdaagse Vlaanderen-Gent, 17 cyclocross evenementen en 80 evenementen cycling for all (voor de actieve fietser).

NOOT VOOR DE REDACTIE

Bijgaande foto's kunnen rechtenvrij worden gepubliceerd.

Voor meer informatie:

• BinckBank, Ronald Veerman, mediarelaties, (+31) 620414746
  • Golazo, Gert Van Goolen, PR & communicatie, +32 473 973 269

170405-BinckBank-2017-tour-NL-Final.pdf

BinckBank is één van de grootste online banken voor beleggers van België en een toonaangevende aanbieder van online beleggingsoplossingen. Met dienstverlening op het gebied van zelf beleggen en vermogensbeheer worden klanten ondersteund bij hun beleggingen op de beurs en het nemen van goede beslissingen bij het realiseren van hun financiële ambities. BinckBank maakt deel uit van de wereldwijd opererende Deense Saxo Bank en heeft kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Eind vorig jaar telde de bank 639.000 rekeninghouders.

Mediarelaties

t    +32 473 679 760