BinckBank verlaagt tijdelijk het tarief voor US opties tot €0,95

Tussen 1 april en 31 december 2014 verlaagt BinckBank het tarief voor US opties tot 0,95 euro per contract. Hierdoor wordt het tarief voor een Amerikaanse optie tot 2,5 keer goedkoper dan bij enige andere online broker in België. Beleggers kunnen bij BinckBank met opties beleggen in een uitgebreid gamma van onderliggende waarden, waaronder een aantal populaire ETF’s op indices en grondstoffen (S&P 500, Nasdaq 100, goud, etc) en 180 van de grootste en meest verhandelde Amerikaanse bedrijven zoals Google, Apple, Caterpillar of Yahoo.

"Opties zijn zeer veelzijdige beleggingsproducten. Je kan ze gebruiken om het  risico van uw beleggingsportefeuille te verkleinen of om met een beperkt bedrag in te spelen op een stijging of daling van een aandeel zonder het  zelf aan te kopen. Vooral voor de populaire en vaak dure Amerikaanse aandelen zoals Apple of Google kan dit goed van pas komen.
Door de tarieven van Amerikaanse opties te verlagen hopen we ze meer toegankelijk te maken voor geïnteresseerde beleggers en willen we er op wijzen dat opties ook voor klassieke aandelenbeleggers interessant kunnen zijn – op voorwaarde dat je het product goed begrijpt."

Bob De Geyter, Country Manager van BinckBank België

Transactiekost US opties (op 6/05/2014)

Broker

Transactiekost US opties (per contract)

BinckBank    0,95 euro
Keytrade    2,50 dollar
Bolero    3 dollar
Lynx    2,40 dollar
DeGiro    niet mogelijk
Fortuneo    niet mogelijk

Speciaal voor beleggers die geïnteresseerd zijn  in het extra rendement of de extra veiligheid die opties kunnen beiden heeft BinckBank een website ontworpen met meer informatie over deze producten:  https://www.binck.be/opties

Daarnaast organiseert BinckBank regelmatig webinars over opties. Dit zijn online seminaries die beleggers van thuis uit kunnen meevolgen.  Om zich in te schrijven kunnen geïnteresseerden terecht op http://www.binck.be/leren_beleggen/inschrijven

BinckBank is één van de grootste online banken voor beleggers van België en een toonaangevende aanbieder van online beleggingsoplossingen. Met dienstverlening op het gebied van zelf beleggen en vermogensbeheer worden klanten ondersteund bij hun beleggingen op de beurs en het nemen van goede beslissingen bij het realiseren van hun financiële ambities. BinckBank maakt deel uit van de wereldwijd opererende Deense Saxo Bank en heeft kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Eind vorig jaar telde de bank 639.000 rekeninghouders.

Mediarelaties

t    +32 473 679 760