Coronastress op beurs zet particuliere beleggers bij BinckBank aan tot kopen

55% van alle transacties zijn aankopen

Terwijl velen voorspellen dat het coronavirus wel eens een beurskrachvirus zou kunnen worden, lijken particuliere beleggers bij BinckBank vooral opportuniteiten te zien in het huidig beursklimaat. Ze zijn de voorbije week niet weg te jagen van de aandelenmarkt.

Koopkansen op de Europese markt

Van alle transacties die particuliere beleggers bij BinckBank de voorbije week uitvoerden op de Europese beurs Euronext, zijn 58% aandeelaankopen geweest. Topfavoriet is het aandeel AB InBev. Op de Amerikaanse beurzen Nasdaq en NYSE zien we een gelijkaardige trend die zich iets zachter uitdrukt. Vooral op woensdag zijn de aankopen van Amerikaanse aandelen hard gestegen. Ook wanneer we alle markten samen nemen, zien we éénzelfde trend: van alle transacties zijn 55% aankopen.

Top 10 meest verhandelde aandelen

Hieronder een overzicht van de top 10 meest verhandelde aandelen sinds begin deze week.

Aandeel Aangekocht Verkocht
Galapagos 62% 38%
AB Inbev 80% 20%
Euronav 68% 32%
Novacyt 59% 41%
Solvay 76% 24%
ArgenX 36% 64%
Umicore 48% 52%
Acacia Pharma 56% 44%
Biocartis 65% 35%
Royal Dutch Shell 77% 23%

Bij de meeste aandelen uit de top 10 zien we meer aankopen dan verkopen. Sterker nog: hoe meer de aandelen en beurzen zakken, hoe groter het verschil tussen het aantal aankopen en verkopen.