Forse groei voor BinckBank en Saxo Bank

Halfjaarresultaten 2020

Exact een jaar nadat BinckBank en Saxo Bank één bedrijf vormden kunnen beide banken terugkijken op een zeer sterke eerste helft van het eerste gezamenlijke boekjaar 2020, waarin sprake was van een enorme groei van de transactie-inkomsten en een recordaantal nieuwe beleggende klanten.

Moederbedrijf Saxo Group, actief in een twintigtal landen binnen en buiten Europa, realiseerde in het eerste halfjaar van 2020 een fors beter netto resultaat van 529 miljoen Deense kroon (circa 71 miljoen euro). Door de zeer sterke groei van het aantal klanten en uitgevoerde beurstransacties stegen de operationele inkomsten liefst 107% tot 2,3 miljard Deense kroon (circa 309 miljoen euro).

Ook bij BinckBank was sprake van een forse toestroom van nieuwe klanten.

“De resultaten onderstrepen dat we in 2019 de juiste keuze maakten samen te gaan met Saxo Bank. Niet alleen staan we er nu in turbulente economische tijden veel sterker voor, maar stegen onze provisie-inkomsten met liefst 74%. Ook onze financiële positie en kapitaalratio, die reeds tot de hoogste in de financiële sector behoorde, is daarmee nog verder versterkt”, aldus BinckBank-ceo Vincent Germyns. ”We werken op dit moment hard aan de volledige integratie van beide banken, die beleggende klanten nog meer extra’s zal bieden en onze organisatie verder zal doen groeien.”

In België zorgden het uitbreken van de coronacrisis en de hectiek op de financiële markten vooral in maart en april voor uitzonderlijk hoge activiteit bij de klanten.

“Dankzij ons sterk digitaal platform en de extra inspanningen van onze mensen konden we die piek zeer goed opvangen”, zegt Dieter Haerens, Country Manager van BinckBank België. “Ook de meer dan 10.000 nieuwe klanten die er in die korte periode bij kwamen, konden dankzij een volledig online openingsproces hun rekening vlotjes in een tiental minuten openen. Waardoor er de facto geen vertraging was om snel op de beurs aan de slag te gaan. Het maakt mij uitzonderlijk trots op ons team.”

Meer informatie en cijfers van Saxo Bank en BinckBank over het eerste halfjaar kunt u vinden in bijgaand persbericht dat vanmorgen door de Saxo Group is gepubliceerd of via hun website.

H12020 press release.pdf