NYRSTAR BLIJFT AAN KOP IN BINCK BELEGGERS TOP 200

AHOLD DELHAIZE WEER VASTE WAARDE, X-FAB HOOGSTE NIEUWKOMER, OPMARS ETF'S, ALIBABA EN AMAZON

Nyrstar is in 2017 onveranderd het populairste aandeel onder de Belgische particuliere beleggers, gevolgd door Ageas en Euronav.

Ahold Delhaize maakt ook een mooie sprong en mag zich stilaan weer een vaste waarde binnen het aandelenportefeuille beschouwen. Daarbij laat het andere aandelen als Bekaert, AB Inbev, KBC en Solvay ver achter zich.

Dat blijkt uit de nieuwe editie van de jaarlijkse Binck Beleggers Top 200, die is samengesteld op basis van data-onderzoek van ruim 42.000 effectenportefeuilles van particuliere beleggers bij Binck België.

Hoge nieuwkomers zijn onder meer de beursdebutant X-Fab en Brunel, terwijl ook internationale aandelen als Carrefour, Alibaba, Fugro en Amazon een forse sprong in de ranglijst maken.

Meer opvallende verschuivingen, trends, nieuwkomers en overzichten vindt u als bijlage.

Pers KWC Hand in Hand vzw

Jacques Coussens