Rustige zomermaanden en stijgende koersen op de Amerikaanse beurzen zorgen voor vertrouwen in de beurs

BinckBank Beleggersbarometer september 2018: beleggerssentiment herstelt stilaan van dip

De belangrijkste punten:

• Het vertrouwen van de BinckBank-belegger begint stilaan te stijgen dankzij rustige zomermaanden op de financiële markten en stijgende koersen op de Amerikaanse beurzen.
  • De top 3 favoriete aandelen blijft onveranderd tegenover de vorige meting. Enkel KBC Group wordt afgestraft en maakt plaats voor Ageas die op de 3de plaats verschijnt.
  • Ook de minst populaire aandelen blijven dezelfde. Enkel Bekaert stijgt deze maand naar de 2de plaats. Geen verrassing gezien de aanhoudende moeilijke marktomstandigheden in de staalindustrie.
  • Net als bij de vorige meting genieten de farmaceutische sector en techsector de voorkeur van de beleggers. De financiële sector blijft, net als voor de zomer, verliezen aan populariteit.

Bekijk hier het volledige verslag.

Pers KWC Hand in Hand vzw

Jacques Coussens