VERTROUWEN BELEGGER BLIJFT LAAG

Het vertrouwen van de Belgische Binck-belegger blijft laag maar stabiel na een duidelijke daling in februari en maart.

Dat blijkt uit de nieuwe editie van de maandelijkse Binck Beleggersbarometer.

Een dreigende handelsoorlog tussen China en de VS, de centrale banken die stilaan hun stimulus terugschroeven en het privacyschandaal van Facebook dat beleggers doet vrezen voor strengere regelgeving in de sector,… Redenen genoeg voor beleggers om hun vertrouwen te temperen.

Met een stand van 2,9 op een schaal van -10 tot +10 staat de barometer even laag als vorige maand. Voor de komende 3 maanden verwacht de belegger dat de BEL20 met 0,4% stijgt, oftewel de helft van de verwachtingen van de vorige meting.

AB Inbev is het favoriete aandeel onder beleggers. De medisch-farmaceutische sector is ook deze maand beurslieveling. De techsector en de olie- en gassector vervolledigen de top 3. De Binck-belegger lijkt zich dus voorlopig nog geen zorgen te maken om de impact die het privacyschandaal van Facebook op de techsector zou kunnen hebben.

Het aandeel Telenet verliest deze maand aan populariteit en krijgt de 2de plaats als topverkoop. Het aandeel BPost daarentegen zorgt voor gemengde gevoelens bij beleggers. Het aandeel vaart een vrij volatiele maar over het algemeen neerwaartse koers en toch lijken de meningen te verschillen of het aandeel best aan- of verkocht wordt. De integratieproblemen die de overname van het Amerikaanse Radial met zich meebrengt, spelen daar ongetwijfeld een rol in.

De volledige uitslagen van de barometer vindt u als bijlage.