Vertrouwen belegger stabiel

De Belgische Binck belegger uit zich nog steeds even positief over de financiële markt als vorige maand. De techsector blijft populair maar in tegenstelling tot de vorige meting staat de olie- en gassector weer op nummer 1.

Dat blijkt uit de Binck BeleggersBarometer van december. Met een stand van 4,7 staat de barometer iets lager dan vorige maand (4,9). Toch blijft het vertrouwen van de belegger nog steeds stabiel.

Ondanks dat het aandeel van Bekaert al enige tijd onder druk staat, geloven beleggers deze maand dat het een topaankoop is. Aandelen van Proximus, Colruyt enBPost blijven in de top 3 voor verkoop.

De medisch-pharmaceutische sector blijft nog beurslieveling maar zakt deze maand wel van de 1ste naar de 3de plaats.

De volledige uitslagen van de barometer vindt u als bijlage.

Pers KWC Hand in Hand vzw

Jacques Coussens