VERTROUWEN BELEGGER STERK GESTEGEN

BinckBank Beleggersbarometer december 2019

Het beleggersvertrouwen is sterk gestegen ten opzichte van een maand geleden (vorige meting: 3,5 op een schaal van -10 tot +10). De beurzen doen het al sinds enkele maanden erg goed en beleggers lijken te verwachten dat de trend zich de komende maand nog voorzet met een verwachte stijging van +0,9 van de BEL20.

De belangrijkste punten:

• Topaandelen: Umicore, Ackermans & Van Haaren en Sofina.
    Umicore is al enkele maanden zeer geliefd bij BinckBank-beleggers. Het is dus niet verrassend dat het aandeel opnieuw op nummer 1 staat als favoriet aandeel voor aankoop.
    Nieuw in de top 3 zijn Ackermans & Van Haaren en Sofina. De investeringsmaatschappij verwacht het jaar zeer positief af te sluiten, wat beleggers enthousiast maakt. Sofina is deze maand populair nadat het bedrijf de aankoop van Lillydoo aankondigde, een soort HelloFresh voor luiers.
  • Flopaandelen: AB InBev, Barco en Proximus.
    ArGEN-X en Proximus worden ook deze maand verkozen tot minst populaire aandeel. Nieuwkomer deze maand is Barco. Beleggers lijken geen vertrouwen te hebben in de recent afgesloten Aziatische partnerschappen om een oplossing voor video-integratie in de operatiekamer te vermarkten.
  • De medische en techsector zijn al 6 maanden op rij met grote voorsprong topfavoriet.

Bekijk hier het volledige verslag.