VERTROUWEN BELEGGER STIJGT LICHTJES

Na een maandelijkse daling sinds februari, stijgt het vertrouwen van de Belgische Binck-belegger in mei voor het eerst.

Vrijdag 11 mei 2018 — Dat blijkt uit de nieuwe editie van de maandelijkse Binck Beleggersbarometer.

De medisch-farmaceutische sector is al enkele maanden op rij beurslieveling. De olie- en gassector en de financiële sector vervolledigen de top 3. Voor het eerst in lange tijd verliest de techsector aan populariteit.

Met een stand van 3,3 op een schaal van -10 tot +10 staat de barometer 0,4 punten hoger. Ook voor de komende maand zijn de verwachtingen van de beleggers positief. Ze verwachten een stijging van 0,6% van de BEL20.

AB Inbev is net als vorige maand het favoriete aandeel onder beleggers om te kopen. Het aandeel Bpost wordt deze maand afgestraft met een 2de plaats in de lijst van topverkopen. De negatieve berichtgevingen rond het bedrijf hebben daar ongetwijfeld een impact gehad op het vertrouwen van de Binck-belegger.

De volledige uitslagen van de barometer vindt u als bijlage.