VERTROUWEN BELEGGERS STERK GEDAALD

De markten zijn de laatste weken volatieler dan voordien, wat beleggers nerveus maakt.

Dat blijkt uit de nieuwe editie van de maandelijkse Binck Beleggersbarometer. Met een stand van 2,9 staat de barometer nog lager dan vorige maand (4,5 op een schaal van -10 tot +10). Voor de komende 3 maanden verwacht de belegger dat de BEL20 met 0,8% stijgt, 1,3% minder dan bij de vorige meting.

Umicore is net als vorige maand het favoriete aandeel onder beleggers. Bekaert wordt deze maand afgestraft door de beleggers en verschijnt op nummer 1 bij de topverkopen. Hoogstwaarschijnlijk hebben de aankondigingen van Trump rond mogelijke importheffingen op staal daar iets mee te maken.

De medisch-farmaceutische sector is ook deze maand beurslieveling. De financiële sector en de techsector vervolledigen de top 3.

De volledige uitslagen van de barometer vindt u als bijlage.