VERTROUWEN IN TECHNOLOGIESECTOR PIEKT

De Belgische Binck belegger uit zich nog positiever over de financiële markt dan vorige maand. Vooral de techsector wint aan populariteit tegenover de vorige meting.

Dat blijkt uit de Binck BeleggersBarometer van november. Met een stand van 4,9 staat de barometer op de hoogste stand van het jaar (op een schaal van -10 tot +10). Voor de komende maand verwachten beleggers dat de BEL20 met 1,5% stijgt. Dat is 0,6% meer dan vorige maand.

De positieve berichtgeving rond Umicore de laatste tijd lijkt zijn vruchten af te werpen. Het aandeel staat op nummer 1 als beste koop deze maand. Proximus neemt de leiding als topverkoop.

De grootste stijger deze maand is de techsector. Met een 4de plaats vorige maand, stijgt de beurslieveling naar de 2de plaats.

De volledige uitslagen van de barometer vindt u als bijlage.

Pers KWC Hand in Hand vzw

Jacques Coussens